piątek, 21 marca 2014

.

Chyba poszłam w złym kierunku. Tak. Zdecydowanie. Szybko chcę naprawić ten błąd. Już nie uciekam. Patrzę mu prosto w oczy. Widzę. Dostrzegam. I chcę zmienić. Ale nie o tym tu przecież...
Muzyka.
Dzięki niej, świat staje się piękniejszy. Zakładasz słuchawki i w jednej chwili, czujesz jak unosisz się nad ziemią, nie istniejesz. Na te kilkanaście minut trwania piosenki, jesteś w innym świecie. Czasem tekst potrafi powiedzieć coś za nas. Kiedy nie mamy odwagi, lub nie wiemy jak wyrazić to słowami.
To przede wszystkim emocje. Radość, smutek, złość, euforia, melancholia, ekscytacja.
Muzyka to pasja. Kiedy słyszymy piękny utwór, czujemy na ciele dreszcz, to uczucie, które ciężko opisać słowami. Piękno, które możemy usłyszeć.
Muzyka jest wszędzie. Otacza nas. Piszczenie czajnika z gotującą się woda, kapanie wody z dachu czy szum przejeżdżających samochodów. Takie odgłosy często wykorzystywane są w niektórych utworach.
To jest codzienność.
Niektóre piosenki kojarzą nam się z daną sytuacją, momentem dla nas istotnym. Chwilą, która minęła i zostanie na zawsze w naszej pamięci.
Muzyka to Pasja. Tworzenia. Odkrywania. Doznawania.
Artysta musi mieć duszę. To co robi, musi być dla kogoś. Nie po coś. Nie dla czegoś. Musi mieć to, co sprawia, że jest wyjątkowe. Wywołuje katharsis. Daje dystans a jednocześnie i nadzieję.
Muzyka leczy.
Jestem najlepszym przykładem.
Muzyka jest
I będzie zawsze.
A oto moje ulubione zespoły i ich flagowe piosenki. Wybrałam tylko 10, choc mogłabym wymieniac w nieskończonośc...
Dinozaury rocka, ale właśnie to one są dla mnie największą muzyczną inspiracją. Ponadczasowe i wyjątkowe. Warto je sobie przypomniec i zapamiętac na dłużej.

Led Zeppelin


Nirvana:
The Doors
Guns N' Roses
Pink Floyd
Queen
The Rolling Stones
Alice Cooper
Joy Division
The Beatles

2 komentarze:

  1. Zawsze zastanawiałam się co takiego jest w muzyce, że tak pociąga ludzi. Melodia - okej, czaruje i inspiruje. Czyjeś teksty - też pewnie inspirują i sprawiają, że możemy się utożsamić z innym człowiekiem z drugiego końca świata. Muzyka jest zapewne najlepszą rzeczą, jaką ludzie wymyślili. Albo to ona wymyśliła nas.

    OdpowiedzUsuń
  2. ja się zakochuję się bardzo w tekstach, jestem szalenie przywiązana do słów. i uwielbiam to wrażenie, kiedy tekst piosenki - właśnie tak jak piszesz - mówi coś za mnie. nawet jeśli tylko do mnie;)

    OdpowiedzUsuń